Sunday, September 23, 2007

FUORI! weg uit mijn beeld

Het Franse Pantheon (1ste foto)doet erg aan dat van Rome denken (2de en 3de foto). Het plagiaat zal wel een historische oorzaak hebben maar daar heb ik de boekjes niet over nageplozen. Dat van Rome is echt uit de klassieke tijd. Mooi patinee en afgebrokkeld, zoals te zien op de fotootjes van een bezoekje een paar jaar geleden .
Deze foto is natuurlijk ergens anders in Rome, alleen bedoeld om mijn duivendressuur te showen. Wat je allemaal kunt doen met een kilo sesamzaadjes, een paar recyclebare duiven en .... heel veel geduld want ze hebben ook hersens formaat sesamzaadje.
Het zijn niet alleen die potige pilaren die doen terugdenken aan Rome, maar ook het effect op het stadsbeeld.
Net als met het Colosseum zie je het Parijse Pantheon ineens opdoemen op een kruising, heel ver weg maar ook heel dichtbij, rara hoe kan dat?
De eerste foto vanaf een zijstraatje dichtbij, maar de tweede best ver weg, vanaf de Noordkant, de Boulevard Saint Germain geloof ik?
Maar dan is er altijd wel iets NOG kolossalers om in de weg te staan. Parijs is nog steeds geïnfecteerd en het blijft een plaag. Je kunt de rokken wel impregneren met rodenticide, maar niks helpt, zoals bij die andere vliegende stadsratten uit Rome. FUORI! zou zwageres Lies gebaard hebben, met weidse handgebaren en gevoel voor theater.
PS Volgens mij houdt ze de trom vast met haar twee ... of heb ik iets gemist? ja twee bandjes over haar rug.

No comments: