Friday, September 21, 2007

Exceptionel transport

Ik las dat la Defense een exceptional pubic transport heeft. Ik ben me direct gaan douchen thuis, en ik snap nu ook waar dat zuidelijke gekrab vandaan komt. Het virale transport is trouwens ook erg goed geregeld in de metro, getuige mijn verkoudheid. Het waait constant met de open ramen en virussen hoeven maar EEN pootje licht uit te strekken om over te hoppen op een andere klant. Sommige ochtendblaadjes ' 20 minutes' en 'matin' zijn kleiner dan de 'Spits' bij ons, anders krijg je de bladen niet omgeslagen zonder 3 mensen weg te duwen, die trouwens niet weggeduwd kunnen worden, de amorfe mensenklomp. En door de kleine letters die je zowat tegen je neus houdt zie je ook weer geen reet, vooral als je accommodatievermogen wat achteruit gaat. Aan de oplopende formaten van de gratis blaadjes zie je dat de persoonlijke armstrekruimte in de loop van de dag toeneemt in de metro. Afijn, was ik maar een sardien ... in zijn luxe blikje.

No comments: